Akumulator w Twoim samochodzie przechowuje żrącą miksturę związków chemicznych, które wytwarzają energię elektryczną dla silnika i wszystkich smartfonów pasażerów.
Co się dzieje, gdy płyn z plastikowego pojemnika wydostaje się na zewnątrz?
Przede wszystkim wokół biegunów akumulatora tworzy się skorupa korozji. Korozja ta utrudnia działanie układu elektrycznego pojazdu.
W ciężkich przypadkach korozja może całkowicie zniszczyć akumulator.
"Nagromadzenie korozji może powodować poważne problemy" - powiedział Tony Molla z Automotive Service Association, teksańskiej organizacji non-profit zajmującej się konserwacją pojazdów. "Znaczne ilości korozji ostatecznie działają jak izolator, uniemożliwiając akumulatorowi dostarczanie lub przyjmowanie ładunku".
Ryzyko korozji jest największe w okresie letnim, ponieważ temperatury powodują szybkie przegrzewanie się akumulatorów.
Podstawowe akumulatory samochodowe pozostają niezmienione od dziesięcioleci. Zawierają ołów i elementy z tworzywa sztucznego oraz roztwór elektrolitu składający się z kwasu siarkowego i wody. Roztwór ten oddziałuje z ołowiem, generując energię po przekręceniu kluczyka.
Co powoduje korozję?
Korozja powstaje, gdy wodór pochodzący z kwasu akumulatorowego miesza się z i tak już gorącą atmosferą pod maską.
Jeśli korozja występuje wokół bieguna dodatniego, oznacza to, że system jest przeładowany. Korozja na zacisku ujemnym oznacza, że system jest niedoładowany.
Kable nie powinny się strzępić i muszą być mocno przymocowane do akumulatora. Należy również zwrócić uwagę na korozję kabli, która ogranicza przepływ prądu z akumulatora.