Znaki ostrzegawcze świadczące o problemach z baterią

/

Akumulator w Twoim samochodzie przechowuje żrącą miksturę związków chemicznych, które wytwarzają energię elektryczną dla silnika i wszystkich smartfonów pasażerów.

Co się dzieje, gdy płyn z plastikowego pojemnika wydostaje się na zewnątrz?

Przede wszystkim wokół biegunów akumulatora tworzy się skorupa korozji. Korozja ta utrudnia działanie układu elektrycznego pojazdu.

W ciężkich przypadkach korozja może całkowicie zniszczyć akumulator.

kokpit samochodu

"Nagromadzenie korozji może powodować poważne problemy" - powiedział Tony Molla z Automotive Service Association, teksańskiej organizacji non-profit zajmującej się konserwacją pojazdów. "Znaczne ilości korozji ostatecznie działają jak izolator, uniemożliwiając akumulatorowi dostarczanie lub przyjmowanie ładunku".

Ryzyko korozji jest największe w okresie letnim, ponieważ temperatury powodują szybkie przegrzewanie się akumulatorów.

Podstawowe akumulatory samochodowe pozostają niezmienione od dziesięcioleci. Zawierają ołów i elementy z tworzywa sztucznego oraz roztwór elektrolitu składający się z kwasu siarkowego i wody. Roztwór ten oddziałuje z ołowiem, generując energię po przekręceniu kluczyka.

Co powoduje korozję?

Korozja powstaje, gdy wodór pochodzący z kwasu akumulatorowego miesza się z i tak już gorącą atmosferą pod maską.

Jeśli korozja występuje wokół bieguna dodatniego, oznacza to, że system jest przeładowany. Korozja na zacisku ujemnym oznacza, że system jest niedoładowany.

Kable nie powinny się strzępić i muszą być mocno przymocowane do akumulatora. Należy również zwrócić uwagę na korozję kabli, która ogranicza przepływ prądu z akumulatora.

  • Sprawdzić akumulator pod kątem wycieków, pęknięć lub wybrzuszeń. Każdy z tych objawów oznacza, że nadszedł czas na nowy akumulator.
  • Pęknięty, przeciekający lub spuchnięty akumulator stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa Twojego i Twojego pojazdu.
  • Sprawdź, czy wokół przewodów nie ma korozji. Rdza i skorupa na zaciskach mogą zmniejszyć wydajność akumulatora i należy je usunąć.
  • Układ ładowania należy sprawdzać co trzy miesiące lub przy każdej wymianie oleju. Akumulatory, które mają więcej niż trzy lata, powinny być sprawdzane częściej.
  • Zawsze sprawdzaj akumulator przed dłuższą podróżą. Zleć profesjonalnemu mechanikowi sprawdzenie przewodów, słupków i mocowań akumulatora.